onsdag den 14. marts 2018

Servicehundeforeningen og Dyrernes Beskyttelse samarbejder



Endnu en spænende artikel, denne gang om hunden Buster som er på vej til at blive servicehund. Fantastisk hvordan dette samarbejde kan rede både hunde og mennesker ved af føre dem sammen. 
 
Buster I sin finde orange vest
billede med tilladelse fra Dyrernes Beskyttelse



Det er en fin artikel som både beskriver en servichunds job og kort om vejen der til. Her hvordan de normalt udvælger hvalpe som så kommer I familiepleje I nogle måneder før træningen går i gang. Idéen om at vælge egnede unge og voksne hunde fra internater tiltaler mig meget, af flere grunde. Dels hjælper vi på den måde hunde til et meningsfuldt og godt liv. Og dels kan man langt bedre se hvordan hunden er når den er voksen end når man tester den i 8 ugers alderen. Samlet set tror jeg det giver gode chance for succes’ den vej.
Jeg gad godt vide om artiklen er udtryk for et nyt samarbejde, for det var ikke mit indtryk da jeg skulle havde ny hund efter Jackie i 2016 at de forskellige internater kendte til denne mulighed, eller var særligt åbne for at foreningen ville teste hunden. Meget glædeligt at det har ændret sig, håber Dyrernes Beskyttelse også byder andre foreninger velkommen i ligne samarbejder, også når både bruger og forening skal godkende hunden.
jeg ønsker de to foreninger alt muligt held med samarbejdet, jeg håber det vil rede mange hunde og mennesker.
artiklen kan læses her



2 kommentarer:

  1. Det er så fint med servicehunde, og hvis man kan finde brugbare hunde på internaterne, er det bare dejligt :-)

    PS: Hende, der passer Kamelen, når vi er ude at rejse, har også en servicehund, som er noget så sød. Du kan finde hende her: http://www.digovision.dk/424457868

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare helt perfekt hvis flere kan få hjælp den vej både hunde og mennesker.

      Tak for linket.

      Slet

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.