søndag den 7. august 2016

Hos Fru Hansen - restaurant anmeldelse

Det kan være svært at finde et sted at spise med hund, selv om reglerne i Danmark er meget åbne for det, ved at lade det være op til ejeren af stedet om man må havde hund med. Mere om lovgivningen en anden dag, i dag vil jeg fokusere på at anmelde et sted hvor Zorro og jeg er velkomne, også til at spise inden for.

En skøn udsigt.


Hos ”Restaurant Hos fru Hansen” bliver vi budt velkommen med vand skål, indtil videre har vi spidst udenfor, så han lærer det, og fordi det var så godt vejr, men med Jackie har jeg spidst indenfor. Inden vi gik ind første gang spurgte vi selvfølgelig og fik heldigvis et ja, dejligt. Om en hund der ikke er servicehund eller i træning til det, får lov at være med inde ved jeg ikke, men der ingen skade i at spørger. Kommer man i godt vejr vil jeg alligevel anbefale at side ude med udsigten over hul 18. Ja netop ”Restaurant Hos fru Hansen” er golf restauranten i Højby Sjælland.
Men nu det jo ikke kun fordi restauranten byder Zorro velkommen at den er rar, eller placeringen med skøn udsigt. Nej man tager vel på restaurant eller cafe for at få noget godt at spise, og det får man her.

første gang på cafe
Personligt er jeg vild med club sandwichen, måske specielt fordi køkkenet her kan tage hensyn til allergi og gerne laver en karrydressing på yoghurt/cremefraiche specielt til mig, absolut rart når man som jeg ikke kan tåle æg. Som drikke anbefaler jeg hyldeblomst saften, dejlig og forfriskende. Stjerneskudes entusiaster skal dog være opmærksom på at der ikke er en dampet rødspætte men to stegte i fru Hansens version, til gengæld får man et dejligt mørkt men blødt brød.

Er man bare til at side et par stykker og hygge, kan man passende tage snack kurven til deling, som består af forskellige lækre sager, blandt andet friturestegt ost og pomfritter, indeholder skulle efter sigende variere fra dag til dag.

Når man kommer skal man huske at gå indtil baren og bestille, for mig er det bare en del af charmen.

Alt I alt et hyggeligt lille sted jeg klart kan anbefale.

Se mere til ”Restaurant Hos fru Hansen” her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.