lørdag den 6. august 2016

5 måneder gammel

alt det til mig?
I dag blev Zorro 5 måneder, vi ”fejrede” det med et okse ribben fra slagteren, som han nok havde fået alligevel, da han jævnligt får ben. Han får dog mest ben hvis vi enten er hos mine forældre, eller det er godt vejr, for med fælles have hvor jeg bor skal jeg jo side sammen med ham mens han spiser, så det kræver en god bog og som minimum tør vejr, hvis han skal havde ben her hjemme. I hvert fald indtil han har lært at blive på sit tæppe med benet.


Der var ren fest og ballade da benet blev fundet frem og jeg pakkede tingene til at gå i haven, faktisk var det svært at koncentrere sig om at gå lige når der nu var et lækkert ben i kurven som jeg holdt. Da han endelig fik ribbenet blev det nydt i fulde drag, stille og roligt forsvandt alle kødresterne på det. Efter 2 timers med at gnave, hive og ruske, var han så træt at hans hale hang og ben fik lov at være ben. Der er stadig lidt ben tilbage men det er rent nok til at have i lejligheden, så mon ikke han gumler lidt på det senere.
Det smager dejligt, men jeg er træt
Han var ellers en meget dygtig dreng da vi tog til slagteren, sad pænt og kikkede ind af døren mens jeg handlede. Prøvede kun en gang at gå ind, men forstod hurtigt at alle fire potter skulle blive ude, ligegyldigt hvor godt det duftede. Den manøvre med at side i døren og vente er han faktisk ved at være meget skrap til generelt, men det skal lige genopfriske hver gang.

Håber vi snart kan finde nogle fjordrejer med spræl i for det er absolut blandt hans favoritter, ikke at kødben er dårlige langt fra, men han kan tilsyneladende lide skaldyr, ligesom sin menneske mor.

 
 
Zorro er egentlig ikke særlig madglad, slet ikke sammenlignet med Jackie som bare elskede alt mad (og en del jeg ikke vil kalde mad), Specielt var Jackie vild med fisk og spiste gladeligt et fiskeskind hvis vi fik det af en fisker, det gør Zorro ikke.

Har din hund noget favorit mad?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.