onsdag den 15. februar 2017

Dejlig Sne

Det troede jeg ikke jeg skulle skrive, at sne var dejlig! tag endelig ikke fejl jeg holder meget af sne, og kan godt lide at stå på langrend. Det er noget helt andet med Zorro, troede jeg. For sneen vi fik her de sidste dage var bare skøn hvis du spørg ham.

Det ikke nemt at tage et billede at en glad hund i sneen.
Vores ture er blevet brugt på at mule snuden helt ned i sneen, bestige snedriver, helst for at tisse på toppen. Grave i den løse sne, krydret med nogle rodeo værdige bukke spring. Han har faktisk været så effektiv at han mest lignede en sort og sølv dværgschnauzer. 

Det bliver næsten trist når sneen er væk, næsten, fordi Zorro alligevel ikke må lege meget i sne efter i dag hvor han havde trimmer på besøg, så nu pelsen altså lige lovlig kort. Derfor kan vi godt bruge noget varme, sol og tør vejr.
Slapper af efter en hård dag med trimmer.

Lige nu sover en træt lille hund efter han, alt taget i betragtning har været meget dygtig. Han mener stadig ikke pelspleje er det sjoveste, han vil som andre børn hellere lege. Han var dog så dygtig at han faktisk blev trimmet og ikke klippet. Under ben og hale hårs klipning, noget af det sidste hvor man altså er nød til at stå op, var han ved at falde i søvn med hovedet i mine arme, den arme dreng kunne næsten ikke stå selv.

Han har stadig tendens til at være en uldtot, med bølger i pelsen, men den intensive børstning har virket både til bedre at acceptere børsten og til at han har fået lidt af den rug pels han skal havde, så vi fortsætter arbejdet og bliver begge bedre.
Hvordan har jeres dyr det med at få ordnet pels m.m.?

7 kommentarer:

  1. Tak, ja han betyder al verden for mig, på flere måde. Han er jo både en praktisk hjælp og en jeg kan (og tør) elske ubetinget.

    SvarSlet
  2. Sikke herlige, livsbekræftende billeder ... Dejlig hund du har :) Men uh, hvor kan jeg godt savne et dyr selv, desværre har min mand allergi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ja han er dejlig.
      trist med din mands allergi, hvis man er meget heldig kan man finde nogle katte og hunde allergiker kan tåle, men det individuelt.
      Så du må nok få behovet for dyr dækket uden for hjemmet.

      Slet
  3. Heldigvis kommer naboens kat forbi, stort set hver gang jeg er i haven og den er meget snakkesalig ... Det er så hyggeligt. Ellers har jeg overvejet et kaninhus i haven, et stort et med løbegård osv. det ville give lidt liv og de er også så dejlige

    SvarSlet
    Svar
    1. Kaniner er hyggelige. Hvis du vil have lyd så kan du overvej de store madmarsvin fra Sydamerika. .. De ret søde.... kan bare ikke huske hvad de heder.

      Slet
  4. Åh ja, Marsvin. Kan være jeg skal undersøge deres trivselsbetingelser ...

    SvarSlet
    Svar
    1. De almindelige kan vidst ikke bo ude hele året, men måske de store kan med et godt hus

      Slet

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.