lørdag den 10. marts 2018

Vi har rotter - anmeldelse

Sort rotte indtager haven
Ikke så dramatisk at vi skal bruge en rottefænger dog, næ Zorro klare gladeligt den opgave, der nemlig tale om Gosig Råtta fra Ikea. Dværgschnauzer er jo oprindeligt en rottehund, så jeg har længe gerne ville have fingre i sådan en bamse til Zorro. Desværre var de udsolgt sidst jeg var i Ikea, så jeg bad min mor tage en med hjem.



Zorro syntes godt han snart må få rotten, men venter pænt.

Det betyder jo nok intet for Zorro om en bamse har denne eller anden form, men jeg finder det sjovt, og Zorro nyder da også at stå med rottens i munden, nogle gange holder han den i halen. Han bliver som regel ganske begejstret for alle nye bamser, men nogle forbliver han glad for i længer tid. Grunden til det er sjovt lige at give Zorro en Rotte bamse er jo at dværgschnauzer er rottehunde, avlet til at være gode rotte jager.
Jeg oplever Ikea bamser som billige og god kvalitet, Zorro har også en ugle hånddukke. De holder godt og er med broderede øjne så babyer og hunde kan lege fint med dem. Eneste minus er at Ikea ikke vil sende rotterne, man skal til et varehus, ellers havde jeg købt rotten allerede da jeg købt møbler kort efter jeg flyttede sidste år. 
Zorros favorit bamse er stadig hans Slasket, en lang vaskbjørn uden fyld med 2 piv, ellers havde rotten nok en chance for at overtage føre, positionen blandt bamser. Han har dog allerede lært dens navn, så helt dum er den ikke.

Har jeres dyr et favorit legetøj? Eller er der et legetøj af deres I er gladest for?

Det godt at stå med sin rotte og holde øje med stein.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.