torsdag den 3. november 2016

En gave der varmer


Zorro har fået den skønneste gave af en genbo.

Et fint hjemme hæklet tæppe, selve tæppet er en stor bedstemorfirkant på ca. 50x50 cm. Og det er 1000 gange bedre at putte med end et fleecetæppe, jeg tænker det fordi det falder anderledes omkring ham.
Man tage en god lur med sit tæppe




Ren papegøje effekt
Sjovt nok beroliger dette tæppe ham også bedre, når jeg gerne vil havde han stopper et hvalpeflip, eller bare går i seng samtidig med mig, så kan jeg ligge tæppet over ham og det virker som tæppet på et papegøjebur.

Hvis jeg kunne hækle ville jeg nok begynde at se på om jeg kunne lave flere til ham, evt. et kæmpe et som vi begge kunne putte i. men vi kan jo ønske os et eller evt købe et på et marked.

Kan du, modsat mig, hækle så dette en oplagt ide til at bruge lidt rester og glæde din hund, om man som min genbo laver en stor bedstemorfirkant eller syr den af mange små går nok ud på et. Men måske et tæppe af mange små vil være mere overskueligt for en begynder? Måske skulle jeg lærer og hækle og lavet et til lille tæppe til Zorro, tror han vil kunne lide det, da han gerne vil både lige på og under det, hvilket tæppet ikke er stort nok til.

 
 

Tæppet lagt ud over sækkestolen

Hvorfor min genbo lavede et tæppe til Zorro er en lidt sjov historie, dels er de selvfølgelig glade for hinanden, ellers havde hun nok ikke gjort det. Men hun kendte ikke til hans glæde ved tæpper, da hun mest ser ham ude, så en dag viste hun mig et sengetæppe hun var ved at hækle, så snart Zorro så tæppet ville han havde fat det. Da han ikke fik det var resultatet at han dansede en del på bagben for at kunne holde øje med tæppet. Et par uger senere fik han sit helt eget tæppe.

God fornøjelse til alle der tør give sig i kast med at hækle tæpper til deres hund, jeg vil elske at se jeres tæpper.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.