fredag den 11. november 2016

Strandtur

Så blev Zorro 8 måneder, sikke tiden flyver.


Da kameraet kom frem var Zorro ved at snuse sammen med dem i baggrunden, han er hurtig den lille.
Vi har også været på tur med en flok dværgschnauzer på stranden i søndags, sikke en fest, tilfældet var at det blev på Zorros ”fødselsdag” skøn måde at fejre dagen på. Det var en fantastisk tur først med snor i skoven og så på stranden uden snor. Det meste af tiden var Zorro ganske god til at høre efter og komme, selv med alle vennerne rundt om ham, men han holdt også øje med om jeg stadig var der, og blev jeg væk bag de andre kunne der godt komme et klynk.
Zorro var den yngste på turen og blev til tider sat grundigt på plads, men andet ville da også være mærkeligt når man opføre sig som en flap over for de voksne. Og han var jo hurtigt ude at lege igen, selvom han nogle gange klagede sin nød til mig. Han fik faktisk de fleste til at grine lidt fordi han løb og snakkede, for ikke at tale om da han hoppede i armene på en af de andre som bukkede sig ned. Total tillid til verden.

De var en noget kold tur, så jeg var glad for min flyverdragt, og Zorro var nok trods alt glad for sit gule dækken. Da vi kom tilbage til p-pladsen blev han dog lidt kold og måtte have et tæppe om sig, men være i bilen og ikke med hvor vi mennesker holdt ”fest” med boller og kage var ikke på tale, man skal jo ikke gå glip af noget.

Lidt sløret, men her kan man faktisk se ham, fuld fart over sandet.
En god lang tur på ca. 7 km for os mennesker, men jeg tror Zorro fik gået og løbet mindst 9 km da han desperat prøvede at samle alle omkring mig på stranden og piskede fra den ene ende af gruppen til den anden, med afstikkere ud til klitterne sammen med de andre hunde. Jeg glæder mig til næste gang, det er så sjovt at se hvor anderledes han er når det den samme race som ham.

Håber alle med hund får nydt stranden mens den er fri til at løbe løs på.

Hvor er jeres ynglings tur sted, med og uden hund?

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.