lørdag den 16. juli 2016

Tur til Danland Bogense - anmeldelse


Danland Bogense, foto med tilladelse fra Danland
Vi har været på en lille miniferie I Bogense, sammen med mine forældre. En tur som stod i afslapning og forkælelsens tegn.

  


 

Vi havde fået en info mail, alligevel var der lidt indledende forvirring om hvor nøglen skulle hentes, og om vi havde bestilt plads til hund, det var der, selv om vi på bestillings tidspunktet ikke vidste om Zorro blev min.
Den første tanke da jeg så husene var at de er meget smukke, selvom det ikke kan undgås at blive ensformigt med så mange af dem, havde det bare sin egen skønhed, og ikke mindst ro. Søen med springvandet i midten af området gjorde også meget for oplevelsen af ro.
Vores lejlighed var på første og anden sal, her skal man være opmærksom på at trappen op til hoveddøren absolut ikke er hundevenlig, så kan du ikke bære din hund op og ned vil jeg anbefale en stuelejlighed, de fås heldigvis også med whirlpool. Grundet den store afstand mellem stængerne i altanens hegn, Zorro kunne være gået igennem hvis der ikke var læhegn sat på og det er der ikke på alle, er stuelejlighederne nok bedst under alle omstændigheder.
 
Det kan anbefales at medbringe en form for afskærmning så man kan lukke altanen eller terrassen af midlertidigt. Jeg så enkelte der var helt lukkede men det var ikke mange.
En fantastisk ting er at der på området, lidt bagved svømmehallen, ligger en hundelegeplads. Her kan der løbes lidt løs, og trænes, men da det knap er en halv boldbane kan man ikke gå tur. Der er dog en ”bakke” at lege på og samt en tunnel og lav balance bom, meget hvalpe venligt i størrelse. Til gengæld er lågernes gitter så stort at små hunde og hvalpe sagtens kan smutte ud i mellem, eller bare under den, meget fristende når der løber børn på fodboldbanen ved siden af.
Danland Bogense, foto med tilladelse fra Danland

Der er en hel del hyggelige stier, blandt andet langs åen ned til marinaen, hvor enkelte spise steder godt ville lade Zorro komme med ind bare han opførte sig pænt, men ellers var der mange som havde gode overdækkede udeserveringer.
I hele området og byen var det dejligt nemt at komme af med prutposerne, der var tilmed stativer hvor man kunne få en pose gratis hvis man skulle være uheldig og løbe tør.
Alt i alt en skøn tur, i dejlige omgivelser, og så det klart en fordel at tillæg for hunden betales pr ophold.
Så er du opmærksom på evt. små udfordringer kan jeg anbefale en tur til Danland Bogense.
 
Note: Da mine billeder ikke blev gode har Danland venligst givet mig tilladelse til at bruge billederne i denne post. Danland har på ingen måde sponsoreret mit opholder eller givet andre ydelser for at jeg skriver det, jeg henvendte mig til dem da jeg begyndte at skrive for at spørger til billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.