torsdag den 11. maj 2017

"Vild med hund" – boganmeldelse


Flere havde anbefalet mig at læse bogen ”Vild med hund” skrevet af Heidi Vesterberg, så da vi en dag var i boghandlen spurgte jeg ind til hvor meget den mon kostede og om de havde den hjemme, 150,- kr og ja. Jeg købte bogen, så snart vi var hjemme puttede jeg mig med Zorro og nogle tæpper, nu skulle vi hygge.
Theo som pryder forsiden af bogen.


Det længe siden jeg har læste så meget ud i et, da jeg efter jeg blev syg kan havde meget svært ved at fokusere på at læse. Meget frustrerende når jeg dybt nede er en bogorm som nærmest spiste bøger som barn og teenager.
”Vild med hund” er ikke en fagbog, og alligevel kan den inspirer til hvordan man kan holde hund. Dens styrke er den hjertevarme den udstråler fra hvert bogstav, som gang på gang fik mig til at smile og se på Zorro for derefter at smile endnu mere, og elske ham bare lidt mere. Bogen beskriver i dejlige overskuelige kapitler 9 forskellige hunde og deres 7 familier.

Bogen er krydret med lidt let fakta, hundekendis list og citater om hunde. Disse små afbrydelser mellem kapitlerne gør det også til en mere let læsning i min optik, de giver en naturlig pause hvor man kan føle efter trække vejret, hælde noget te op og klø hunden bag øret, før man læser vider.


Lige dette citat ramte mig i hjertet, for det jo Zorros job.
Det er en bog der bare kommer til at ligge fremme, for jeg kan tage den frem, læse et citat, et kapitel eller en fakta Box og mærke roen i kroppen. Selv om Zorro ikke altid syntes den giver ro, for nogle historier får mig til at skrald grine, andre er mere alvorlige og bekræfter mig blot i hvor fantastisk en hjælp og livspartner en hund kan være, hvis den får lov.

Så her fra de varmeste anbefalinger til en god lille bog at tage med på sommerferie.


4 kommentarer:

  1. Det citat rammer præcis ind i hjertet! Hvor er det fint og også tankevækkende - Tænker vi mennesker nogen gange kunne lære noget af dyrs umiddelbarhed <3
    Lyder som en dejlig bog - elsker den slags bøger som er en blanding af fortællinger, fakta og citater.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hvis bare vi vil så kan dyr lære os meget.
      Hvis du elsker den slags bøger så syntes jeg du skal tage den med i en hygge krog i haven til sommer, for der er mange af de citater... flere ville jeg købe som magneter.

      Slet
  2. Tusind tak for den dejlige anmeldelse af bogen. : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen tak for en dejlig bog, det jo hele grunden til at jeg kan skrive en dejlig anmeldelse at bogen er det værd.
      Hilsen til den hvide uldtot fra den sorte uldtot

      Slet

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.