søndag den 23. oktober 2016

En spænende artikel

set i metroxpress kilde: MX.dk
Forleden så jeg i gratis avisen i toget en spænende artikel om en autistisk dreng der havde fået servicehund, historien er fra USA men forhåbentlig vil vi snart se flere af de historier I Danmark. Foreningerne der vil arbejde med hundene findes, der desværre stadig meget fokus på at det helst skal være en labrador eller anden retriever, hvilket ikke er nødvendigt. På den anden side for at en hund kan udføre deep pressure skal den havde en vis vægt, så hvis det en del af jobbet dur en helt lille hund ikke.


 
 
På lige fod med Hanne Troensegaard er jeg på ingen måde overrasket over at hunden hjælper så meget, jeg kender det jo fra mig selv og min PTSD, og jeg har set børn med Asperger reagere enormt positivt på kontakt med dyr. Et hospital i Norge bruger dyrs positive effekt aktivt i behandlingen på spiseforstyrrelser, her er der så tale om heste, men princippet er jo det samme, dyr kan noget ingen menneskelig terapeut kan, forudsat selvfølgelig at mennesket ikke er bange for dyret eller har allergi.

Du kan læse artiklen her god læse lyst.
Kender du til lignende historier fra Danmark? Lad os få dem frem i lyset.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.