tirsdag den 23. maj 2017

Cafe Busk - restaurant anmeldelse


Skulle din vej falde forbi Nykøbing Sjælland, maven råbe på mad mens hovedet bare gerne vil havde lidt ro, så kan jeg varmt anbefale at besøge denne skønne lille cafe. Cafe Busk på Algade 41 er ikke som de andre steder med en klassisk cafe menu, her mødes mormor køkkenet med kreativtit og nye ideer, her er det ugens råvare der tæller. På grund af det sidste variere menuen fra uge til uge, men bliver dog postet på deres facebook side så man lige kan orientere sig, og den læses fint uden facebook.
Kabeltromler bordene give det et dejligt sted at ligge for Zorro.
nogle gange oppe på "hylden" under bordet.


Et hyggeligt hjørne.
Jeg er blevet meget glad for stedet og besøger det gerne når jeg er i Nykøbing Sjælland, dels for den gode mad, men også fordi her er Zorro hjerteligt velkommen. Det ikke usædvanligt at de kommer ud og tilbyder en hundegodbid, eller en pølsestump til hunde som er med deres ejer på cafe.

Stedet emmer af hygge, og jeg ville kunne bruge timer på at se på alle de sjove ting der er pyntet med og de gamle møbler. Har overvejet om det ville være helt tosset at ligge sig på ryggen og studere loftet, de har nemlig lyddæmpet det lidt højloftede lokale med billeder som hænger fra loftet.

Maden er som sagt skøn, det er ikke de store portioner, men for mig passer de meget godt til at blive mæt, priserne er til gengæld i et leje hvor man sagtens kan være med og skulle en portioner ikke være nok så kan du købe en til uden at det vil tømme pengepungen mere end en klassiks cafe burger, det vil faktisk ofte stadig være lidt billiger.

Med en skiftende menu kan jeg ikke anbefale en bestemt ret, og så alligevel, Chili con carne er sammen med pandekager et fast indslag. Den første har jeg pga. allergi ikke smagt men hørt er fantastisk, pandekagerne er dejlige men ofte foretrækker jeg Helens Æbletærte hvis det er dagens kage, og jeg vil havde dessert. Er man til tarteletter er de absolut også god, når de er på menuen. En menu med en fast rytme, altid Chili con carne og pandekager, så der dagens suppe og en anden ret (nogle gange mere end en ekstra ret), dagens kage, desuden serveres en aften ret fra kl. 17.
Så grib familien inklusiv den firbenede, hvis I er på de kanter, gå en god tur enten i hundeskoven ved Anneberg eller på havnen og find jer så en hyggelig krog i cafe Busk at nyde et dejligt måltid i. Eller hent noget take a way på vej til sommerhuset, så det nemt nok at køre lige fra byen fredag aften.


Blomkålssuppe og en cola, under 100 kr.

7 kommentarer:

  1. Sikke en fantastisk indretning - det ser skønt, rustikt og afslappet ud! Maden lyder også lækker og til at betale. Desværre er der langt til Nykøbing Sjælland fra mig, men jeg vil helt sikkert have din anbefaling in mente, hvis jeg skulle komme på de kanter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det netop til at betale, og smager godt.
      Hvad der er på menyen er altid spænende, men der er næsten altid guf til hunde 😉.
      hvis du kender et sted i landet (med hund velkommen) modtager jeg gerne anbefalinger, både jeg selv måske kan besøge og som gæsteindlæg.

      Slet
    2. Åh, det med hund velkommen har jeg ikke lige tænkt over! Men jeg vil holde øjne og ører åbne og spørge, næste gang jeg besøger et godt sted :)

      Slet
  2. Ja der er lidt vej til Hvidovre.

    SvarSlet
  3. Lyder som et dejligt sted, varieret menukort er altid spændende når man er genganger på stedet (:

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes nu også det dejligt at steder man ikke kommer så tit følger årstiden.

      Slet

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.