mandag den 21. november 2016

Den første sne

Den første sne kom, jeg har været meget spændt på hvad Zorro ville mene om sådan noget hvidt noget. Hans reaktion var mildt sagt skeptisk, det der med koldt vand i bunker var ikke lige hans kop te. Oven i købet så kort tid efter at han var blevet klippet, så jakken var nødvendig selv midt på dagen.
Aften i sne, der holdes øje med en parkeret bil

Den første morgen med sne var han klar til at løbe ind igen da vi skulle gå tur, og gøre andet end at tisse var udelukket, han har aldrig holdt sig så længe før. Om eftermiddagen fandt han en plet uden sne til at klare det på, men får vi en hvid vinter bliver det nok svært. Så jeg er glad for at han kom over det forbehold i løbet af et par dage.

Stadig ikke sikker på det hvide stads
En af dagene opdagede han dog en god side af frost sne, det knitre, hans absolutte ynglings lyd i legetøj. Resultatet var en hel serie af rejehop på græsplænen, men ikke et mindre forbehold over for det hvide stads sådan helt generelt. Desværre fik jeg ikke billeder af disse udskejelser, fordi jeg helt ærligt kæmpede for ikke at grine højt.

Måske ikke så mærkeligt at det hans holdning til sne, når man tænker på at han helst heler ikke går ud i regnvejr eller gennem vandpytter.

Med udsigten til mere sne håber jeg han får et lidt bedre forhold til det.

Hvordan var jeres hunds første møde med sne?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læste, jeg sætter stor pris på dine kommentarer.
Husk du kan få besked om nye indlæg på din email.